Briefing

1-Informació general
Temps: Lliurar el 21 d'abril
Competències: Competències en algunes comunitats d'Espanya
Objectius: Treure beneficis econòmics i aconseguir satisfer al client
Declaració de la missió i la visió:
-Fer-lo útil i accessible universalment
-Convertir-nos en la companyia principal del món de productes i serveis canins
Objectius corporatius: Crear una unió positiva entre empreses que col·laboren en el projecte i que es vegi reflectida en la harmonia de treball i els resultats econòmics amb tal de seguir realitzant projectes en un futur.
Objectius de mercat:
-Aconseguir un creixement concorde a la realitat del mercat i al cicle de vida del producte, aconseguir una bona quota de mercat, tant com sigui possible.
-Aconseguir el lideratge al mercat, detectar  aquelles situacions en les quals existeixen possibilitats que l'empresa obtingui una utilitat o benefici en satisfer una o més necessitats i/o desitjos.
Objectius a llarg termini: Aconseguir una expansió a la resta d’Europa del producte.

2. Resum de l'Anàlisi de Situació. Anàlisi *FODA,*DOFA,*DAFO.
Febleses (internes): Increment de maquinaria per realitzar el nou producte.
Amenaces (externes): Còpia del producte per part de la competència amb millores
Fortaleses (internes): Dirigents de l'empresa amb àmplia experiència en productes per a gossos.
Oportunitats (externes): Fins ara cap empresa ha proposat un producte similar al nostre, és una oportunitat per establir al mercat un nou accessori caní.
Factors clau d'èxit en la indústria:
-Publicitat intel·ligent (per induir als propietaris de gossos a comprar una marca i un producte particular i per tant impulsar la venda de productes canins que col·laboren amb nosaltres per mitjà dels canals establerts de minoristes i majoristes).
-Dissenys i combinacions de colors atractius (per crear interès en el comprador)
-Eficiència de fabricació de baix cost (per permetre preus minoristes atractius i amplis marges d'utilitat).

El nostre avantatge competitiu: Producte nou en mercat amb una utilitat que solament ofereix el nostre producte com és la neteja bucal del gos amb aquesta nova idea, netejar-se jugant.

3. Estudi de mercat
Requisits d'informació: Saber que sectors estarien interessats a comprar accessoris per ajudar a la neteja bucal dels seus gossos, després situar aquests sectors geogràficament.
Metodologia de la recerca: Enquestes a través de les xarxes socials, preguntes a peu de carrer, contactar amb especialistes del sector, cens de gossos per poblacions.
Resultats de la recerca: Hem pogut localitzar les àrees on es mostra major confiança cap a un producte d'aquest tipus (València, Catalunya, País Basc i Madrid) i ho hem tingut en compte per a la selecció d'expansió inicial del producte.

4. Estratègia de Màrqueting. Producte
Mix de producte: Disposem de quatre versions d'aquest producte, cada una és per una mida de gos diferent.
Fortaleses i febleses de producte: És un producte innovador, per contra la gent no es pot fiar, cal aconseguir la confiança de la gent.
Gestió del cicle de vida del producte: Producció i enviaments a càrrec de la nostra empresa, ens fem càrrec de qualsevol problema amb el producte, el producte no surt de fàbrica fins a passar tots els controls de qualitat. No té data de caducitat.
Nom de marca i valor de marca: Oralgree, és un producte exclusivament caní.

5. Estratègia de Màrqueting. Preu
Objectius de preu: Reduir el preu inicial del producte si s'obté el doble de la inversió inicial.
Mètode de preu: A partir del cost que ens costa produir-ho.
Estratègia de preu: D'inici oferir el producte a preu inferior en alguns establiments.
Descomptes: Mitjançant la pàgina de Facebook anunciarem diversos descomptes que la gent podrà adquirir a partir de publicitat del nostre producte a les xarxes socials. Màxim 20% de descompte.
Elasticitat de preus i sensibilitat del consumidor: La demanda és inelàstica, el nostre producte és únic, si hi hagués augment en els preus, els clients haurien de conformar-se o deixar de comprar-ho però no podrien anar a buscar un altre producte semblant a un preu més baix.

6. Estratègia de Màrqueting. Promoció
Objectius de promoció: Fer entendre al client que el nostre producte és únic i és necessari si tenen un gos i volen millorar la seva qualitat de vida.
Abast publicitari, freqüència, trams, mitjans de comunicació, contingut:
Creació d'anunci publicitari sobre el producte per tots els públics, emissió a televisions nacionals i locals, amb durada d'un minut, consisteix en la vida d'un gos que millora en poder netejar-se correctament les dents amb l'accessori de neteja que venem i a més s’ho passa bé.
Promoció de vendes: Distribuirem algunes mostres gratuïtes en diversos supermercats els quals han contribuït a la posada en marxa del nostre producte.
Publicitat i relacions públiques: A través de televisió i a més tenim persones contractades temporalment per anar pel carrer repartint informació del producte.
7. Estratègia de Màrqueting. Posicionament (Distribució)
Cobertura geogràfica: País Basc, Catalunya, València i Madrid inicialment, tot el país finalment.
Canals de distribució: TV i Internet
Cadena de subministrament i logística: La nostra empresa porta l'enviament i logística del producte.
Distribució electrònica: A través de Facebook i Twitter

8. Estratègia de Màrqueting. Objectius de quota de mercat
Per productes: Durant aquest any ens centrarem exclusivament a incrementar la quota de mercat d'aquest producte.
Per segments de clients: El nostre missatge va als amos de gossos, amb tal de persuadir-los per ser els nostres clients.
Per mercats geogràfics: Estendre el producte a la resta de comunitats autònomes d'Espanya i poder començar una expansió a l'estranger.

9. Implementació
Requisits de personal: 5 treballadors en logística, 20 en producció.
Assignació de responsabilitats: Producció, logística, vendes i distribució amb els seus corresponents caps de secció que s'encarregaran dels treballadors de les seves seccions.
Incentius: Sí, el bon rendiment serà recompensat
Formació en mètodes de venda: Si, a càrrec de l'empresa

10. Resum financer
Nova maquinària: 45000€
Màrqueting: 300000€
Realització del producte: 4.5€/u
Packing: 0.20€/u
Distribució: 0.60€/u
Preu total producte: 5.30€. Previsió de preu venta públic: 12€





No hay comentarios:

Publicar un comentario